12 Ağustos 2010 Perşembe

Patlıcanlı salataya takıldım!


Herşey 'yaz sıcaklarında ne yesek de midemize oturmasa' temalı bir haber hazırlarken başladı. Ne zamandır mutfağa girdiğim aralarda dilimin ucundan geçen yemeklerin en idea
l tarifleri için yemek blogları arasında gidip geliyordum. En son Cafe Fernando'dan Cenk Sönmezsoy'un basitçe yapılan (ama çok limon gidiyor!) naneli limonatasını denemiştim. Pek de güzel oldu. 3 gün arayla 2 kere tazecik ve lezzetli limonatalar yaptım; kendime, teyzeme ve sevgilime.
Dün yemek yazarlarından yazlık yemek görüşleri toplarken, daha önce Şerbet ve Hoşaf kitabı hakkında yazdığım ve yazı üzerine mailleştiğimiz öykücü&yemek yazarı Elif Ayla kendi patl
ıcan salatası tarifini verdi.
Daha yazıya dökerken bile ağzımı sulandırdı tarif, ilk fırsat olan bu gece de uygulamaya koyuverdim. Burayı ne zamandır üşengeçlik sardığından, patlıcan salatamı ölümsüzleştirdim. Tataaaa, ve işte şimdi burada.














Bendenizin yemekle mesaisi biraz ters. Zorundan başlamış bulundum. Kendi başıma - anne
mden aldığım tarifle tabii - birkaç kez üst üste anneminkine bir tık kalmış sumaklı geleneksel Mardin dolması (koca bir tencere hem de) yapmışlığım var. Sonra zeytinyağlı sarma. Öncesinde bol bol kısır, bilimum makarna ve çeşit çeşit salatalar. Çok da iddialı olmayan pilavlar ve birtakım basit tavuk yemekleri... Daha basitçene, herkesin şıppadanak yaptıklarıylaysa fazla mesaim olmadı.
Velhasıl-ı kelam Elif Ayla'nın basit tarifini 25 dakikada falan tabağa kondurdum. Kendim için iki patlıcanı yıkayıp kurulayıp, iyice ısınmış teflon tavada 20 dakika kadar, ara ara çevirerek közledim (Ocağın batmaması için bu da Elif Ayla'nın taktiği). O esnada bir
yeşil biberi doğrayıp, yağda çevirmeye başladım. Üstüne iki domatesin küp küp doğranmış halleri. Domatesli sos piştiğinde, patlıcanlar da közlenmişti. Soyup küp küp doğradığım patlıcanların üstüne sosu sıcacık döktüm, üzerine de soğan parçacıkları... Biraz zeytinyağı, biraz da nar ekşisi.
Patlıcan salatama marul-salatalık-nane üçlüsünün Woltran'ı oluşturduğu yeşil salatam ve içine birkaç yaprak nane (ferahlatıcı etki!) atılmış buzlu suyum eşlik etti.
Karnım doydu, artık Mad Men'im ve karpuzumla baş başa kalabilirim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder